Majówka na diecie – jak nie przytyć?

Długi weekend majowy to dla wielu czas na odpoczynek, podróże i spotkania z najbliższymi. Pogoda za oknem pozwala już na spędzenie wieczorów przy grillu, kalorycznych przekąskach i napojach. Dla osób na diecie odchudzającej oparcie się tym pokusom może okazać się nie lada wyzwaniem. Przedstawiamy kilka porad, które pomogą Ci dobrze wykorzystać majówkę i nie zaprzepaścić efektów odchudzania.

Zdrowe grillowanie

Stosowanie diety redukcyjnej wcale nie musi oznaczać rezygnowania z pysznych, grillowanych potraw. Zamiast tłustej karkówki czy kiełbas, do których często dodawane są niezdrowe stabilizatory, konserwanty i wzmacniacze smaku, przygotuj równie smaczne, lecz znacznie zdrowsze smakołyki. Świetnym pomysłem będą warzywne szaszłyki z papryki, cebuli, cukinii i tofu, albo chude mięso z indyka w ziołach i aromatycznych przyprawach.

warzywne-szaszłyki-na-grilla
Podczas majówki zamień tłuste gatunki mięs na warzywne szaszłyki lub chude mięso z indyka.

Unikaj gotowych sosów, ponieważ często są one bardzo kaloryczne i pełne szkodliwych dla zdrowia substancji. W łatwy sposób możesz przygotować je samodzielnie, na przykład dodając czosnek, sól i pieprz do jogurtu naturalnego albo oregano i bazylię do przecieru pomidorowego. Jeśli stosujesz gotowe mieszanki przypraw, sprawdzaj ich skład i postaraj się wybrać te, które nie zawierają cukru, soli i glutaminianu sodu.

Płynne kalorie

Dla osób, których celem jest zrzucenie zbędnych kilogramów, pułapką i przeszkodą w drodze do osiągnięcia celu często okazują się soki i napoje. Warto pamiętać, że szklanka napoju gazowanego może zawierać nawet 100 kcal i ponad 5 łyżeczek cukru, a zazwyczaj na jednej się nie kończy. Soki owocowe, choć zdrowe i pełne witamin, wypijane bezrefleksyjnie i w dużych ilościach również mogą być wrogiem szczupłej sylwetki.

Jeśli dbasz o linię, podczas majówki uważaj także na alkohol – przykładowo jedna butelka piwa, to od 250 do nawet 340 kcal. Im ciemniejszy trunek, tym więcej kalorii zawiera. Prawdziwą bombą kaloryczną są także kolorowe drinki, do których dodawane są syropy składające się głównie z cukru i sztucznych barwników.
Zamiast napojów, postaraj się pić jak najwięcej wody mineralnej. Żeby urozmaicić jej smak, dodaj pokrojone owoce, plasterki ogórka, bazylię lub miętę. Możesz też przygotować domową lemoniadę, która nawodni, ugasi pragnienie i wspaniale orzeźwi.

domowa-lemoniada-na-majówkę
Domowa lemoniada to dobra alternatywa dla napojów gazowanych podczas upalnych dni.

Catering dietetyczny

Dieta pudełkowa będzie doskonałym rozwiązaniem dla osób, które planują aktywnie spędzić weekend majowy. Jeśli wybierasz się na wycieczkę do obcego miasta, zamówienie cateringu dietetycznego pozwoli Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu. Dostarczone pod wskazany przez Ciebie adres potrawy pozwolą Ci cieszyć się pełnowartościową, zbilansowaną dietą tam, gdzie akurat będziesz.

Aktywność fizyczna

Nawet jeśli podczas majówki zdarzy Ci się zjeść coś mniej zdrowego, aby nie zaprzepaścić efektów odchudzania, postaw na aktywny odpoczynek. Zaproponuj rodzinie wspólny spacer, wybierz się na rolki albo rower. Zamiast całodniowego siedzenia przy grillu, możesz zorganizować wycieczkę do lasu albo spływ kajakowy. W ten sposób w przyjemny sposób spalisz nadprogramowe kalorie, odpoczniesz i dotlenisz umysł.