Jak schudnąć z brzucha?

Fałdki na brzuchu to jeden z najczęściej wymienianych kompleksów, z jakimi się borykamy. Nawet szczupłe osoby często narzekają na wystające boczki i zaokrąglony brzuszek. W tym artykule znajdziesz kilka porad dotyczących tego, co zrobić, by pozbyć się tego problemu.

Jak schudnąć z brzucha – najważniejsza zasada

Miejscowa redukcja tkanki tłuszczowej nie jest możliwa. To, w jakich partiach ciała odkłada się tłuszcz, zależy przede wszystkim od genów. Będąc na diecie redukcyjnej, być może najpierw zauważysz zmniejszenie obwodów ramion czy bioder, a na efekty odchudzania widoczne na brzuchu trzeba będzie poczekać nawet kilka tygodni dłużej. Z kolei osoby o klasycznej budowie gruszki szybko pozbędą się tak zwanej „oponki” i boczków, natomiast redukcja tkanki tłuszczowej w obrębie ud, pośladków i bioder może wymagać od nich więcej cierpliwości. Nie zniechęcaj za szybko! Sumienne stosowanie diety na pewno prędzej czy później przyniesie oczekiwane rezultaty. Należy pamiętać jednak, że powinna być ona pełnowartościowa i zbilansowana, a także dostarczać nam odpowiednią ilość energii. Aby dowiedzieć się, ile kalorii powinniśmy spożywać każdego dnia, należy obliczyć swoje całkowite zapotrzebowanie kaloryczne, a jeżeli chcemy schudnąć od otrzymanego wyniku odjąć około 400-500 kcal.

waga

Sposoby na płaski brzuch

Winowajcą za wystający brzuszek wcale nie musi być zgromadzony w jego obrębie tłuszcz. Przyczyny mogą być inne. Często są to między innymi problemy z trawieniem, spożywanie wzdymających produktów czy opuchnięcie spowodowane zatrzymywaniem się wody w organizmie.

Co zrobić, żeby mieć płaski brzuch?

  • Pij odpowiednią ilość wody

Wypijanie niewystarczającej ilości płynów w ciągu dnia może prowadzić do niebezpiecznego dla zdrowia odwodnienia oraz do zatrzymywania się wody w organizmie, które często skutkuje opuchnięciem. Aby temu zapobiec, należy wypijać około 2 litrów płynów dziennie. Dobrym nawykiem jest posiadanie butelki wody mineralnej zawsze pod ręką i picie jej regularnie, małymi łykami. W pozbyciu się nadmiaru wody z organizmu mogą pomóc też zioła: czystek, pokrzywa i mniszek lekarski.

  • Unikaj wzdymających potraw

Jeśli zależy Ci na tym, żeby Twój brzuch był płaski nawet zaraz po posiłku, zrezygnuj z jedzenia wzdymających potraw. To kwestia dosyć indywidualna i każdy organizm może reagować inaczej, jednak najczęściej wzdęcia występują po spożyciu warzyw strączkowych, surowych jabłek, gruszek i śliwek, gazowanych napojów oraz tłustych smażonych mięs. Aby zniwelować ten problem, czasem do przygotowania ich wystarczy użyć odpowiednich przypraw. Tymianek, majeranek czy oregano usprawniają pracę przewodu pokarmowego i zapobiegają występowaniu wzdęć.

Wzdęcia często towarzyszą także nietolerancjom i alergiom pokarmowym. Jeśli obwód Twojego brzucha znacznie zwiększa się zaraz po zjedzeniu nabiału czy produktów zbożowych, sprawdź, czy Twój organizm prawidłowo trawi laktozę i gluten.

biegnąca kobieta - sposoby na płaski brzuch
Aktywność fizyczna powinna sprawiać Ci przyjemność. Jeżeli lubisz biegać biegaj, jeżeli lubisz tańczyć tańcz!
  • Ruszaj się

Regularny umiarkowany wysiłek fizyczny znacznie skróci czas oczekiwania na efekty odchudzania. Zadbaj o to, by być w ruchu przynajmniej przez 30 minut dziennie. Spaceruj, wybierz się na wycieczkę rowerową albo lekki jogging. Możesz też zapisać się na lekcje tańca, zumbę  czy aerobik. Wykonując te ćwiczenia nie tylko spalisz mnóstwo kalorii, lecz także dotlenisz umysł i będziesz dobrze się bawić!