Jak schudnąć na wiosnę – 4 porady

Brak sezonowych warzyw i owoców zimą sprawia, że nasza dieta bywa uboga w witaminy i składniki mineralne. Znacznie mniej czasu spędzamy też na świeżym powietrzu, a przez przebywanie w ogrzewanych pomieszczeniach mamy często problem z przesuszoną skórą. Dodatkowo, podczas przesilenia wiosennego czujemy się zmęczeni, senni i apatyczni. Co zrobić, żeby wykorzystać ten czas jak najlepiej i zmotywować się do dbania o sylwetkę? Przedstawione poniżej 4 porady pomogą Ci przeżyć wiosnę w pełni sił i odżywić zmęczony zimą organizm.

Świeże warzywa i owoce

Nowalijki to wiosenne warzywa, które pojawiają się po raz pierwszy w sezonie. Dostępne są od marca do maja i stanowią prawdziwą kopalnię cennych dla zdrowia składników, dlatego powinniśmy sięgać po nie jak najczęściej. To między innymi sałata, młoda marchewka, pomidory, rzodkiewka, natka pietruszki, szczypiorek i cebula dymka. Włączenie ich do codziennego jadłospisu pomoże nam uzupełnić braki wszystkich najważniejszych witamin i dostarczy nam niezbędnych składników mineralnych. Ich regularne spożywanie poprawi też naszą odporność i może ustrzec przed częstymi w okresie przesilenia wiosennego infekcjami i przeziębieniami.

odchudzanie-w-wiosnę
Rzodkiewka to wiosenne warzywo będące skarbnicą minerałów. W 100 g rzodkiewki znajdziemy 233 mg potasu.

Pij wodę

Dorosły człowiek powinien wypijać około dwóch litrów płynów w ciągu doby. Niedostateczne nawodnienie organizmu może skutkować zmęczeniem, osłabieniem i problemami z koncentracją. Zadbaj o to, żeby zawsze mieć pod ręką butelkę wody mineralnej i popijaj ją małymi łyczkami regularnie przez cały dzień. To doda Ci energii, poprawi samopoczucie, wspomoże pracę mózgu i sprawi, że Twoja cera zyska piękny wygląd. Picie odpowiedniej ilości płynów może także zmniejszyć apetyt, a to przyczyni się do utraty zbędnych, „nagromadzonych” w ciągu zimy kilogramów.

Dieta bogata w antyoksydanty

Przeciwutleniacze są bardzo ważne dla zachowania zdrowia i młodości. To substancje, które zapobiegają szkodliwemu działaniu wolnych rodników. Hamują w ten sposób procesy starzenia się organizmu i chronią przed rozwojem wielu chorób, w tym nowotworów. Dieta bogata w antyoksydanty wpływa na poprawę wyglądu skóry, włosów i paznokci, a także może uchronić przed przeziębieniem. Znajdziesz je między innymi w czerwonych owocach, cytrusach, kakao, szpinaku, pomidorach i natce pietruszki.

dieta-na-wiosnę-egzotyczne-owoce
Cytrusy to źródło antyoksydantów, które mogą m.in. uchronić przed przeziębieniem.

Ruch na świeżym powietrzu

Wykorzystaj coraz dłuższe i cieplejsze dni na to, żeby jak najwięcej czasu spędzać na świeżym powietrzu. Spaceruj, wybierz się na rower albo jogging. To pozwoli Ci się dotlenić i zrelaksować, a pierwsze wiosenne promienie słoneczne padające na Twoją skórę wspomogą produkcję witaminy D3, której zimą często nam brakuje. Jeśli w ferworze codziennych obowiązków trudno wygospodarować Ci chociaż pół godziny na wyjście na zewnątrz, rozważ zamówienie cateringu dietetycznego, a zaoszczędzony w ten sposób czas przeznacz na wypad do parku czy przechadzkę po mieście. Odpowiednio dobrana dieta pudełkowa dostarczy Ci wszystkich niezbędnych dla zdrowia składników, dzięki którym wkroczysz w okres wiosenny w pełni zdrowia i z nową energią!