Dieta na lato

Latem wiele osób decyduje się na przejście na dietę redukcyjną. Zależy nam na tym, żeby dobrze wyglądać w stroju kąpielowym, mamy znacznie więcej okazji do ruchu na świeżym powietrzu, a półki na targach i ryneczkach uginają się pod kolorowymi świeżymi warzywami i owocami. To doskonały czas na rozpoczęcie odchudzania. Z tego artykułu dowiesz się, jak w pełni wykorzystać sezon na letnie przysmaki, zadbać o zdrowie i zapewnić sobie dobre samopoczucie w upalne dni.

Jedz jak najwięcej warzyw i owoców

To prawdziwe bogactwo witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Sezon na letnie warzywa i owoce niestety trwa dosyć krótko, dlatego warto wykorzystać go jak najlepiej. Jedząc je nie tylko dostarczamy mnóstwa wartości odżywczych do naszego organizmu, lecz także wspomagamy jego nawodnienie, co podczas upałów jest szczególnie ważne.
Postaraj się, by w każdym Twoim posiłku znalazł się jakiś owoc lub warzywo. Truskawki, jagody, maliny, nektarynki i brzoskwinie będą świetnym dodatkiem do porannej owsianki. Jeśli zblendujesz je z kilkoma listkami mięty i odrobiną wody, otrzymasz orzeźwiające i pożywne smoothie, a z zamrożonych możesz wyczarować pyszne sorbety idealne na deser w upalne dni.
Bób, groszek i fasolka szparagowa to bogate źródła białka – makroskładnika niezbędnego w zbilansowanej diecie. Mogą być oddzielnym posiłkiem, albo pysznym dodatkiem do obiadu. Jak najczęściej sięgaj też po soczyste pomidory, chrupiącą słodką paprykę, zieloną sałatę i świeże ogórki, które pomogą ugasić pragnienie. Jedząc je regularnie dostarczysz swojemu organizmowi mnóstwa cennych witamin i niewiele kalorii.

Świeża sałatka dodaje energii podczas upalnych dni.
Świeża sałatka dodaje energii podczas upalnych dni.

Pamiętaj o regularnych posiłkach

Latem często tracimy apetyt i rzadziej czujemy się głodni, a przez to pomijamy niektóre posiłki. To błąd. Aby organizm funkcjonował prawidłowo, a dieta odchudzająca była skuteczna należy jeść regularnie. Jeśli w gorące dni nie odczuwasz głodu, niektóre posiłki możesz od czasu do czasu zastąpić sokami lub pełnowartościowymi koktajlami. Truskawki czy maliny zblendowane z bananem, masłem orzechowym, kostkami lodu i szklanką mleka sojowego dostarczą Ci wszystkich potrzebnych makroskładników, ochłodzą i orzeźwią.
Jeżeli nie możesz się zmotywować do codziennego gotowania posiłków, rozważ skorzystanie z usług cateringu dietetycznego, dzięki któremu każdego dnia otrzymasz zestaw potraw przygotowanych specjalnie pod Twoje potrzeby – zarówno w domu, jak i podczas wakacyjnych wyjazdów. Zaoszczędzony w ten sposób czas możesz przeznaczyć na odpoczynek na świeżym powietrzu i aktywność fizyczną.

Pijąc koktajle ze świeżych owoców i warzyw dostarczysz swojemu organizmowi pełnowartościowych składników odżywczych.
Pijąc koktajle ze świeżych owoców i warzyw dostarczysz swojemu organizmowi pełnowartościowych składników odżywczych.

Tego lepiej unikać

Nie od dziś wiadomo, że popularne potrawy serwowane w wakacyjnych kurortach to wrogowie szczupłej sylwetki i zdrowia. Lody i gofry mają mnóstwo kalorii i rafinowanego cukru. Fast foody, takie jak zapiekanki, pizza, frytki i kebab pełne są bardzo niezdrowych tłuszczów i soli, która powoduje zatrzymywanie się wody w organizmie. Nic się nie stanie, jeśli raz pozwolisz sobie na taki smakołyk. Jednak sięgając po te produkty regularnie, szybko zauważysz pogorszenie stanu cery i włosów, będziesz czuć się ciężko i ospale.
Nie można zapominać także o tak zwanych „płynnych kaloriach”. Alkohol, kolorowe drinki i sztuczne napoje mogą łatwo zaprzepaścić efekty walki o zgrabną sylwetkę, dlatego należy spożywać je z umiarem. Zamiast nich możesz przygotować zdrową lemoniadę, pić świeżo wyciskane soki lub wodę mineralną z dodatkiem mięty i pokrojonych owoców.

Wykorzystaj to lato jak najlepiej. Znajdź czas na aktywność fizyczną na świeżym powietrzu, odpocznij od codziennych obowiązków