Fit burger. Nie tylko pyszny, ale i zdrowy!

W dzisiejszych czasach produkty typu fast food kuszą na każdym kroku. Warto jednak sięgnąć po ich zdrowe odpowiedniki. Świetną alternatywą będą fit burgery! Znakomicie sprawdzą się zarówno jako pożywny obiad, jak i zdrowa kolacja. Warto poświęcić kilka chwil, by cieszyć się pysznym posiłkiem!

Fit burgery to zdrowe, smaczne, pożywne, a przede wszystkim ciekawe danie. Możliwości przygotowania zdrowego burgera jest bardzo wiele. Sprawdzi się on zarówno dla osób lubiących jego tradycyjny smak, jak i tych szukających innowacji w kuchni. Oprócz samego burgera istotne są dodatki: bułka, warzywa oraz sos. Burgera możemy przygotować zarówno z mięsa w odtłuszczonej wersji, jak również z warzyw różnego rodzaju.  Przy doborze bułki warto wybrać tę z mąki razowej, graham lub orkiszowej. Dzięki temu nasz posiłek zyska na jakości oraz wartości odżywczej. Warzywa stanowią nieodzowny element prawdziwego burgera. Poza typowymi dodatkami takimi jak sałata, pomidor czy cebula, warto sięgnąć po inne, takie jak cukinia, awokado, rukola czy kiełki. Właściwie nic poza naszą wyobraźnią i smakiem nas nie ogranicza. Sos jest zapewne najbardziej newralgicznym składnikiem tworzącym aromat dania. Przygotowując go w domu należy postawić na niską kaloryczność bazy np. chudy jogurt, wysoką jakość produktu np. domowy przecier pomidorowy oraz przyprawy. Można również zamiast typowego sosu użyć pastę z awokado. Zachęcamy do wypróbowania kilku przepisów na domowe burgery w wersji fit, które pojawią się na naszym blogu w kolejnych dniach.

Dziś proponujemy przepis na odchudzony burger z indyka!

Składniki: 500 gram mielonego mięsa z piersi indyka (najlepiej zmielić mięso samemu), 1 jajko, ząbek czosnku, oregano, bazylia, bułka pełnoziarnista, awokado, czerwona cebula oraz ulubione warzywa np. sałata, pomidor, cukinia.

Wykonanie: Mięso, jajko, czosnek oraz przyprawy mieszamy i formujemy płaskie kotlety. Smażymy bez dodatku tłuszczu na patelni grillowej. Razem z burgerami grillujemy pokrojoną w cienkie plastry cukinię. Awokado obieramy ze skórki i oddzielamy od pestki, przekładamy do miseczki i miażdżymy widelcem, dodajemy drobno pokrojoną czerwoną cebulę oraz połówkę pomidora. Bułkę kroimy na pół. Możemy na kilkanaście sekund położyć ją na suchej, rozgrzanej patelni. Będzie wtedy bardziej chrupiąca. Podajemy z ulubionymi warzywami oraz pastą z awokado. Smacznego!