Mieszanka sałat z wędzonym łososiem, warzywami i cytrynowym dressingiem

Łosoś – bogactwo witaminy D i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3

Główny składnik naszej pysznej sałatki to prawdziwa kopalnia składników mineralnych (takich jak potas, magnez, żelazo, fosfor, selen, cynk), witamin z grupy B, E i D. Zawiera również bardzo dużą ilość kawasów omega-3 (100 g łososia pokrywa ponad 100% zapotrzebowania na ten składnik).

Warto więc spożywać łososia nie tylko ze względu na jego smak ale również z powodu dobroczynnego wpływu na zdrowie.

Składniki:

  • łosoś wędzony: 40 g
  • mix sałat: 25 g
  • ogórek: 30 g
  • groszek konserwowy: 25 g
  • pestki dyni: 5 g
  • pestki słonecznika: 5 g
  • sok z cytryny: 2 ml
  • oliwa z oliwek: 5 ml
  • musztarda dijon: 3 g
  • śmietana jogurtowa 9%: 2 g
  • sok z limonki: 3 ml

 

Ogórek obieramy i kroimy, groszek odcedzamy. Łososia kroimy na  cienkie plasterki, a następnie na niewielkie kawałki. Pestki dyni i słonecznika prażymy na suchej patelni.

Oliwę, musztardę, śmietanę, sok z limonki oraz cytryny łączymy przygotowując dressing.

Mix sałat, ogórek oraz groszek wykładamy na talerz, dodajemy łososia. Polewamy powstałą sałatkę dressingiem i zasypujemy prażonymi nasionami.

Smacznego!